torsdag 21. oktober 2010

Årets første snø!

Når vi sto opp idag så begynte det å snø, så turen til barnehagen idag ble nesten pol-faring, det snødde så voldsomt at Nora klagde på sikten.. ;)

Idag har jeg endelig klart å hente meg inn igjen på klesvasken, nå er alt av klær vasket og henger til tørk, har også brettet og lagt på plass 2-3 maskiner idag! Etter at jeg har vært syk en stund nå, så hadde det hopet seg fryktelig opp. Nå tenkte jeg å ta en liten pause (det har gått i ETT idag) også fortsette med klesbretting, og deretter støvsuge huset! Det ser ut som en dass her, men til mitt forsvar så kan jeg ikke helt si at jeg har hatt kapasitet til å holde ALT plettfritt og i orden.. Jeg har tatt meg av rydding, oppvask, hundetreninger, middagslaging og barna HVER dag, - i tillegg til å gjøre div. for å skulle fungere selv, så har det vært plenty når jeg ikke har vært helt frisk! Men, nå bedrer formen seg, og mot og overskudd kommer snikende, så jeg presser meg litt og da skal det bli gang på ting igjen! :) 

På menyen idag var fisk. Da ble det selvfiska og salta hebnes-lyr, med hjemmelagd mandelpotetmos og smørdampa gulerøtter! Herlig!! Det ble skikkelig suksess, selv om det bare er andre gang jeg lager potetmos selv, så var det ikke så vanskelig igrunn! 

Harald satt fast på Fikse idag, det snør jo, og han har ikke skiftet til vinterdekk på noen av bilene, så han og arbeidsbilen aka fryseboksen kjørte seg fast på vei hjem fra arbeid, sammen med resten av Ølen/Etne som skulle over Fikse idag. Han fikk heldigvis haik med Espen, naboen, så han kom seg hjem til middag, for så å stikke ut igjen nå for å "redde" fryseboksen, sette på vinterdekk og komme hjem å legge seg.. ser ikke så utrolig mye til hverandre idag mao.. 

Nå maser Harald, for han skal ut dørene, og har visst verdens viktigste mas å komme med! 

Ingen kommentarer: