fredag 8. oktober 2010

Bloggliv, kaker og politikk

Jeg har bestemt meg for å teste dette med å blogge om livet mitt. Det virker til å være litt terapi i det,  og jeg tror det kan være kjekt å kunne se tilbake på senere! 

Idag har jeg hatt enda eg sur og trøtt morgen, jeg og harald satt oppe til midnatt igår å kjegla om diverse uenigheter.. og jeg KLARER ikke legge meg før vi kommer frem til en enighet, om så bare å bli enige om å være uenige!! Så det drøyde ut i natten.. 

Det resulterer i, at når ungene våknet rundt 06.30 i morges, så var jeg stuuuptrøtt og pottesur.. Det var forsåvidt ungene også, håkon skulle IKKE ligge i ro noe sted, så jeg måtte kle på og stelle både meg og nora med ham på armen! Sliiiitsomt... Nå sover han godt, så jeg har lest litt blogg, og skal til å spise frokost. Matlyst på BUNN idag også, så det blir kjapt og billig : First price pasta bolognese ferdigrett, 3 min i mikro, så overlever jeg et par timer til! 

Planen idag er å lage "Pikachu"-figur i marsipan, rydde, ta oppvask, klesvask og forhåpentligvis få sjangs til å lage middag i tillegg! 

Min lillebror blir 5 år på mandag, så han har bestilt "pikachu"-kake (pokemon figur) med godterier på! Jeg har tatt utfordringen, men har ikke vært i form denne uka, sjuk og "flunsete", så idag er første gang jeg føler jeg har sjangs til å begynne! Håper jeg får det til og at han blir fornøyd! Det blir utfordrende å skulle lage denne figuren, jeg er redd marsipanen jeg har er for tørr til å modellere med, men jeg finner vel utav det! 

Kom til å gruble litt igår.. Hvorfor er politikere så forferdelig opptatt av å bruke tid på å "disse" de på "det andre laget" ?? SV disser høyre og frp, og omvendt... hvorfor ikke bruke tida på å gjøre det bedre selv? Jeg mister virkelig respekt for folka og den sida de representerer når de prioriterer slik..!! Dårlige talsmenn i mine øyne, og litt barnehage-mentalitet.. Som om de blir bedre selv av å "disse" de andre?? Tåpelig.. 


Ingen kommentarer: